De tre eventyrerne Amadeus, Zoya og Pontius fikk sin debut i 2009, men fløy nok under radaren for mange. Den finskutviklede hybriden «Trine» var en kombinasjon av gåteløsings- og plattformspill. Sirlig fysikkpusling foregikk i en velprodusert og regelrett koselig atmosfære. Nå er oppfølgeren ute, og den er en forbedring på alle punkter.

Medlemmene av trioen har hver sin spesialitet, som må utnyttes for å forsere ulike hindringer. Pontius er en ridder som er ekspert på å mose fiender og spinkle fasader. Zoya er en tyv med evnen til å skyte med bue, og til å hive seg rundt i miljøene ved hjelp av en gripekrok. Trollmannen Amadeus kan for sin del mane fram planker og esker med ulike bruksområder. Spillet går kort forklart ut på å finne en personlig løsning på utfordringene du møter, enten det er ved å drepe fiender eller lage egne stier. Gåtene er stort sett kreative og passe balanserte, men kan bli en anelse for enkle om du spiller med en eller to andre spillere – noe som for øvrig anbefales

«Trine 2» har herlig stemning, båret av et glimrende lydspor og en drømmende grafikk. Slåsskampene kan være litt for monotone, og det blir fort for enkelt å finne snarveier gjennom gåtene ved å utnytte enkelte triks. Dette er likevel et uhyre tilgjengelig og koselig spill som bør kunne nytes av de aller fleste.