Moldenseren vendte i sommer tilbake til hjembyen for å begynne i ny jobb i Molde Fotball. Eikrem forteller om hverdagen på Aker stadion når laget spiller for seriegull og suksess i Europa. Han svarer også på spørsmål fra lytterne om alt fra drakter og skjerf til MFKs planer framover. Eikrem blir også spurt om bruk av pyro på tribunen og ideen om å åpne pub på stadion.

Markedsdirektøren forklarer hvordan klubben tenker rundt mulige tiltak som kan øke tilskuertallet på hjemmekampene. Han lanserer flere nye grep som kan bli aktuelle å innføre for å skape bedre atmosfære og mer stemning neste sesong.

Headhuntet av Røkke

Eikrem svarer diplomatisk på flere spørsmål rundt en mulig gullfeiring, men panelet diskuterer både hvor feiringa bør avholdes og hvilken dato sjampanjen mest sannsynlig kan sprettes.

Per Eikrem startet sin karriere som frilansjournalist i Romsdals Budstikke og jobbet senere i en rekke andre medier. Han ble headhuntet som kommunikasjonssjef i Aker-systemet da Kjell Inge Røkke og Bjørn Rune Gjelsten kjøpte seg opp i selskapet. Han var innom Netcom før han fikk jobben som kommunikasjons- og markedsdirektør i Oslo Børs.

Kommunikasjonsdirektør Per Eikrem lanserte den nye visuelle profilen til Oslo Børs i 2001. Foto: Cornelius Poppe / NTB

Spilte med Jan Berg

Eikrem snakker også om ungdomstida i Molde da han var aktiv i friidrettsmiljøet og lagkamerat med datidens superstjerne Jan Berg på MFKs guttelag.

Markedsdirektøren gjester RB-sporten i samtale med Ole Bjørner Loe Welde, Pernille Huseby og Trond Hustad.

Du kan høre RB-sporten der du vanligvis hører podkast. Episoden kan også spilles av i vinduet under: