McDonalds i Molde har gått så bra siden åpningen for fire år siden at de nå er plukket ut blant de første i landet til et helt nytt konsept i konsernet. 19. august stenger restauranten og holder stengt fram til torsdag 23. august. Når den åpner igjen vil det være installert åtte sjølbetjeningsstasjoner og du kan få maten servert ved bordet.

– Det at vi har så bra resultat gjør at kjeden har valgt oss ut blant de første i Norge til å oppgradere, sier restaurantsjef Alejandro Contreras.

Restauranten i Molde er den fjerde restauranten i Norge McDonalds har valgt å oppgradere. De tre andre ligger i henholdsvis Oslo og Bergen. I tillegg har åtte franchisetakere i Norge oppgradert sine restauranter.

Øker omsetning hvert år

Restauranten har i dag 35 ansatte. Siden åpningsåret har de økt omsetningen hvert år. Contreras tror det nye konseptet kan være med å løfte resultatet ytterligere.

– Jeg vet av erfaring fra da vi åpnet at dette kommer til å bli en kjempesuksess, Da vi åpnet første gang var det kø ut døra her. Det kan det hende at det blir igjen når vi reåpner, sier han.

Men noen kø håper han å unngå i framtida.

– Det er det som er poenget med det nye konseptet. Å unngå kø i kassa. Alt skal gå mye lettere for kunden. Men for dem som fremdeles ønsker å bestille i kassa vil det være en mulighet for det, sier Contreras.

Fornøyd senterleder

I en e-post til Romsdals Budstikke skriver senterleder ved Amfi Roseby, Anne Lise Sæter Simonsen, at hun er glad for at restauranten gjør det godt.

– For oss i Molde er det veldig godt å se at store internasjonale kjeder investerer og oppgraderer i Amfi Roseby og Molde, og at de lykkes med sitt konsept, sier hun.

Bordservering

Etter oppgraderingen vil det være åtte sjølbetjeningsstasjoner på McDonalds i Molde. Fire i første, og fire i andre etasje. Det nye systemet vil fungere slik at du sjøl bestiller på skjermene og registrer hvor i restauranten du sitter. Så vil maten komme rett til bordet ditt.

– Sjølbetjeningsstasjonene vil være som en stor telefon. Her velger du sjøl hvordan du vil ha maten og drikken din. Rett etterpå kommer vi og serverer på bordet, sier Contreras.

Han forteller at det i starten vil være tre ansatte som skal hjelpe kunder med sjølbetjeningen.