ELNESVÅGEN: – Vi har fått god mottakelse. Det er nesten overveldende. Det vanker skryt, og vi har fått blomster og velkomstgaver, sier butikksjef Inger Myklebust på Traktøren Kjøkkenutstyr på Bølgen kjøpesenter i Elnesvågen.
Fem ansatte
Torsdag i forrige uke var det åpningsdag for Traktøren Kjøkkenutstyr, som har et bredt utvalg kjøkkenutstyr og interiørvarer. Myklebust har med seg fire heltids- og deltidsansatte til å drive den 300 kvadratmeter store butikken.
– Vi har utvida sortiment sammenligna med mange andre i kjeden. Grunnen til at vi ville inn på Bølgen var at det er behov for denne type butikk der. Det er også en fordel å drive forretning litt utenfor bysentrum, sier Myklebust.
– Hvorfor?
– I byene er det større konkurranse. Her har vi muligheten til å lokke til oss både lokalbefolkning og folk fra byen, fordi vi har et bredt utvalg og fører merker som ikke finnes i området, sier Myklebust, og opplyser om at Traktøren etablerer seg også i tre andre steder i Norge i løpet av sommeren.
– Positivt for miljøet
Georg Jensen Damask, Eva Solo, Lyngby, Mummi, Rösle, Fiskars, Stuff Design, Ittala, Abate og Kähler er blant merkene Traktøren Kjøkkenutstyr byr på.
– Vi satser på kvalitet framfor bruk-og-kast-varer. Det er positivt for miljøet at det man kjøper har god varighet, sier Myklebust.
Fjerde nyetablering
Myklebust har flere års erfaring med butikkdrift på Roseby, og ser fram til å drive Traktøren Kjøkkenutstyr på Bølgen.
– Tre andre aktører har etablert seg på Bølgen i løpet av våren. Var det utslagsgivende for deres etablering?
– Nei, det visste vi faktisk ikke om. Det var en positiv overraskelse, sier Myklebust.
Traktøren Kjøkkenutstyr har flyttet inn i deler av de tidligere Kiwi-lokalene rett ved Aandahls.
– Jeg håper det kommer en spennende butikk i nabolokalet, forhåpentligvis noe som kan trekke menn til kjøpesenteret. Da tror jeg senteret vil være komplett, sier Myklebust.
– Kjempeflott
Styreleder Paul Gunder Groven i Bølgen eiendom mener Bølgen nå er «rågode på klær», og at Traktøren Kjøkkenutstyr vil komplettere utvalget.
– Det er kjempeflott å få inn en landsdekkende aktør som ikke er representert i Molde. Vi ønsker å ha et breiest mulig utvalg så vi lokker til oss flere kunder. I de tidligere Kiwi-lokalene er det rundt 500 kvadratmeter ledig igjen. Vi jobber for å få inn noen der også, sier Groven.