– Jeg måtte lære alt av barn og barnebarn
Nysgjerrighet
Misund er bosatt i Trondheim, hvor hun jobber 60 prosent i en kostholds- og idrettsbarnehage. I tillegg satser hun på artistkarrieren.
– Facebook kan lett skape et feil inntrykk av hvordan livet er
Når ut til publikum
Da Misund etablerte seg som musiker ble det opprettet en fanside på Facebook, hvor man måtte bli medlem for å få nyheter om artisten Dina Misund.
– Nå kan man jo «like og følge» musikere og andre. De siste åra har jeg brukt Facebook og Instagram aktivt som en kanal for å nå ut med musikken min. Det er jo ikke så mange som kikker inn på heimesider lenger, sier Misund.
Artisten mener Facebook er en fin måte å nå publikum på.
– Folk er jo på Facebook hele tida. For meg gjelder det å finne en balanse på hvor mye jeg deler. Folk kan bli lei hvis det kommer oppdateringer hele tida, sier Misund.
Hjelper hverandre
Det å reklamere for arrangement, som Skyhøyt i fjæra, hvor Misund skal opptre i begynnelsen av juni, er et eksempel på effektiv markedsføring, mener Misund.
– Arrangør og artister hjelper hverandre, og legger ut linker til hverandre. Det er en fin måte å bli lagt merke til, sier Misund.
Praktisk
– Er du som artist nødt til å være på Facebook?