Nysgjerrighet

Misund er bosatt i Trondheim, hvor hun jobber 60 prosent i en kostholds- og idrettsbarnehage. I tillegg satser hun på artistkarrieren.

Når ut til publikum

Da Misund etablerte seg som musiker ble det opprettet en fanside på Facebook, hvor man måtte bli medlem for å få nyheter om artisten Dina Misund.

– Nå kan man jo «like og følge» musikere og andre. De siste åra har jeg brukt Facebook og Instagram aktivt som en kanal for å nå ut med musikken min. Det er jo ikke så mange som kikker inn på heimesider lenger, sier Misund.

Artisten mener Facebook er en fin måte å nå publikum på.

– Folk er jo på Facebook hele tida. For meg gjelder det å finne en balanse på hvor mye jeg deler. Folk kan bli lei hvis det kommer oppdateringer hele tida, sier Misund.

Hjelper hverandre

Det å reklamere for arrangement, som Skyhøyt i fjæra, hvor Misund skal opptre i begynnelsen av juni, er et eksempel på effektiv markedsføring, mener Misund.

– Arrangør og artister hjelper hverandre, og legger ut linker til hverandre. Det er en fin måte å bli lagt merke til, sier Misund.

Praktisk

– Er du som artist nødt til å være på Facebook?

Første gang Romsdals Budstikke omtaler Facebook er i slutten av april 2007. – Men hva er egentlig greia, spør journalist Vera Henriksen i saka. Faksimile: Romsdals Budstikke 27. april 2007 Foto: RB
Mark Zuckerberg Foto: Mark Schiefelbein