– Kampanjen er nå avsluttet. Vi har likevel ikke satt opp prisene i dag, sier kommunikasjonssjef Kristine Aakvaag Arvin til VG.

Dagligvarekjeden startet først med en prislås-kampanje på 145 varer i september i fjor, der de lovet at prisene ikke skulle settes opp. For tre måneder siden la de til ytterligere 100 varer.

Det skjedde i forbindelse med at det var ventet at dagligvarekjedene ville sette opp prisene sine fra 1. februar fordi det er da prisene fra leverandørene normalt øker.

Kampanjen førte til at lavpriskonkurrentene Coop Extra og Rema 1000 fulgte etter, slik at det ikke ble noe av det ventede prishoppet.

Arvin i Kiwi vil ikke si noe om hvordan de vil endre prisene sine i tiden fremover, men sier at de erstatter den nåværende prislåsen med det de kaller en sunnere prislås ut august. Det innebærer en låst pris på over 150 varer, der 100 av dem er sunnere alternativer.