Kunder som Janne-Grete (30) er gull verdt for dagligvarebransjen: – Man finner sine favoritter

Kundegruppa Janne-Grete tilhører er kanskje den viktigste for omsetningens del for dagligvaren. Krigen mellom kjedene mener hun kommer kundene til gode.

KJEMPES OM: Kunder som Janne.-Grete Moen er ekstremt viktige for dagligvarekjedene. Foto: Joachim Constantin Høyer 

TAR KAMPEN OM FAMILIENE: Jakob Mejrup Dahl er glad for at kjeden det siste året har tatt grep i kampen om barnefamiliene. Foto: Joachim Constantin Høyer 

Næringsliv

Konkurransesituasjonen i dagligvarehandelen i Molde tilspisser seg. I det gamle Moldegård-området er det alene hele fire dagligvarebutikker å velge mellom. Kjedene Kiwi, Eurospar og Coop Mega har fra før konkurrert om de samme kundene. Nylig har også Kiwis "lavpriserkerival", Rema 1000, etablert seg på området.