Kretslaget i turn til Møre- og Romsdal vant Norgesfinalen. I den sammenheng uttaler trener Oneda Reci med glede. «Kulturen i Molde turnforening er at det skal være gøy på trening. Vi skal ikke fokusere på de store resultatene, men kombinere sunne konkurranseholdninger med glede».

Dette synes jeg er en meget sunn og flott innstilling til idrett for barn og ungdom. Vi vet at det dessverre er mange som i tidlig alder faller utenfor. Med denne innstillingen er jeg sikker på at barna blir sett og tatt godt vare på. Dette burde klubber/foreninger virkelig ha med i sine planer når de jobber med barn og unge. Lek og moro burde ha en større plass.

Ambisjonene om å bli bedre og vinne kan naturligvis være ett mål, men kanskje bli et resultat av nettopp treningskulturen og konkurranseholdningen. All honnør til Molde turnforening som har disse holdningene i et hardt konkurranseutsatt samfunn på mange områder. Dere fortjener en julestjerne.

Lykke til med deres meget verdifulle arbeid for barn og unge.

Vil du skrive i På tråden? Send e-post til ordetfritt@r-b.no

Vil du skrive leserinnlegg? Send e-post til ordetfritt@r-b.no

Her finner du meningsstoffet i Nordvest debatt – Rbnetts meningsportal