Azure, Gesture, Font

Markedsavdeling

Font

– Har du et digitalt hode har vi en super jobb til deg

Employer branding – et konkurransefortrinn i rekrutteringsprosessen

Vi er vant til å selge produkter og tjenester, men for å tiltrekke oss de flinkeste folkene må vi også "selge" arbeidsplassen.
Anita Pedersen, stilling ledig ansvarlig i
Romsdals Budstikke understreker viktigheten av employee branding i jakten på nye talenter.

Employer branding

Employer branding handler i korte trekk om å posisjonere seg som en attraktiv arbeidsgiver både for å tiltrekke nye talenter, men også for å beholde de talentene
du allerede har.

Viktigheten av employer branding øker i takt med et stadig mer krevende arbeidsmarked. Det er ingen tvil om at attraktive arbeidsgivere vinner i "kampen" om å tiltrekke de beste kandidatene. Terskelen for å søke på en stilling blir også lavere når kandidaten har en positiv oppfattelse av bedriften.

Hvordan lykkes med å fremstå som en attraktiv arbeidsplass?

 – Vær autentisk. Bygg en bedriftskultur som får de ansatte til å trives og utvikles.
Alle mennesker fortjener å bli sett og hørt, spesielt humankapitalen som er den aller viktigste ressursen vi har! Skap stolthet og motivasjon ved å løfte frem medarbeidere. Kanskje er dere ekstra stolte av et prosjekt eller ønsker dere å dele deres ekspertise med kundene? Prøv å formidle gode historier gjennom virkemidler som tiltrekker deres målgruppe og vær tydelig på bedriftens verdier og mål.

Et godt tips er å spørre egne medarbeidere hva de verdsetter ved egen arbeidsplass, og jobbe videre med utgangspunkt i det. 

Det er viktig at de egenskapene du bygger ditt employer brand på er holdbare og harmonerer med den overordnede strategien til organisasjonen. Employer branding handler ikke om kortsiktige stunt, og må bygges kontinuerlig. 

Ekte mennesker, ekte erfaringer

– Intervjuer og uttalelser fra ansatte viser seg
å ha en mye større verdi enn uttalelser fra toppledelsen eller HR-avdelingen. Dette fordi at deres budskap oppfattes som mer troverdig.

Sett ord på hvem dere er

Start med å formulere hva som gjør deres bedrift til en god arbeidsplass. Dykk ned i styrkene og kulturen deres og fremhev unike og attraktive sider ved organisasjonen, slik at kunder, samarbeidspartnere og potensielle nye ansatte skal få et inntrykk av hvordan det er å jobbe hos dere.

La de ansatte være ambassadører for bedriften! Det er nettopp de som er bedriftes ansikt utad, og som står for den viktigste kommunikasjonen både gjennom kundekontakt og personlige relasjoner.

Ta kontakt for en uforpliktende samtale om hvordan vi kan hjelpe deg.

Anita har lang erfaring med rådgivning og leveranser innenfor det «digitale møtet» mellom kandidater og bedrifter. Vårt team kan hjelpe deg med alt fra rådgivning til ferdigstilling av en strategi, samt produksjon av innhold og implementering.

Kombinasjonen av denne erfaringen og dyp kunnskap innenfor markedsføring, gjør oss til en samarbeidspartner som leverer effektivt med høy kvalitet. Du som kunde kan være trygg på at leveransen utføres med en svært høy grad av spesialtilpasninger mot de riktige målgruppene.

Vi hjelper deg med å nå potensielle kandidater gjennom en rekke produkter og tjenester knyttet til stillingsannonser og employer branding.

Innholdsmarkedsføring
Vi har lang erfaring med tekst til stillingsannonser som gir effekt, og hjelper deg gjerne med jobben. Har du allerede et utkast klart gjør vi også gjerne en tekstvask. Små endringer kan ofte være nok til å løfte teksten. Ta kontakt for en uforpliktende samtale. 
Stillingskarusell
Jobbkarusellen er et annonseprodukt med visninger på tvers av 15 lokale nettaviser. Annonsen vises på forsiden av smp.no, rbnett.no, driva.no, dolen.no, fjordabladet.no, fjordingen.no, fjt.no, firdatidend.no, morenytt.no, nyss.no, vestlandsnytt.no, vikebladet.no, vigga.no, andalsnes-avis.no og firdatidend.no. Disse 15 nettavisene har en daglig dekning på ca 133.000*Forbruker og media 21/2
LinkedIn annonser
LinkedIn er det viktigste profesjonelle sosiale nettverket på global skala. LinkedIn annonser kan målrettes mot spesifikke jobbtitler, funksjoner, bransjer m.m. Annonsene er svært effektive for å nå en profesjonell målgruppe eller for B2B-kampanjer.
Smile, Neck, Sleeve, Tree, Plant, Waist, Grass, Happy

Anita J. Pedersen

Medierådgiver

971 72 290

anita.pedersen@r-b.no

ANNONSØRINNHOLD

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av RB Markedsavdeling.
Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

Informasjon om bruk av personopplysninger og informasjonskapsler.

© Copyright Romsdals Budstikke

Font