ANNONSØRINNHOLD

Grey
Grey

Vil du jobbe med tall og strategi i et mediehus?

Romsdals Budstikke kan tilby unik lederstilling

Romsdals Budstikke er på jakt etter en dreven økonom som ikke bare er god med tall, men også på strategiske veivalg i et mediemarked i rask utvikling.

Rette vedkommende skal fylle en toppjobb i mediehuset som økonomi- og administrasjonssjef.

­- Vi ser først og fremst etter en dyktig økonom som er glad i tall og god med tall, og som hjelper oss til å forstå tallene. Samtidig vil vedkommende være en del av ledergruppa i Romsdals Budstikke. Det betyr store muligheter til å kunne påvirke og utvikle strategien vår fremover, og ikke minst den spennende digitaliseringsprosessen som mediehuset vårt er inne i, sier Ole Bjørner Loe Welde, ansvarlig redaktør i landets tredje eldste avis, stiftet i 1843.

Nytt mediehus

I dag omsetter Romsdals Budstikke for 85 millioner kroner, har 35 årsverk, er et pulserende, moderne mediehus, den største mediebedriften og den viktigste nyhetsformidleren i Romsdals-regionen. Mediehuset har en sterk posisjon, og seiler i medvind etter syv strake år med vekst.

Til sommeren flyttes hele virksomheten fra Romsdalsgata og inn i nye lokaler på toppen av Moldetorget, midt i hjertet av jazz- og fotballbyen. Det nye skreddersydde mediehuset på 800 kvadratmeter vil få flotte allrom, kantine, utsikt over byen, takterrasse og ha alle fasiliteter som digitaliseringen krever – som stort TV- og lydstudio, blant annet.

Nøkkelstilling

Ole Bjørner tror det å jobbe i et mediehus med et viktig samfunnsoppdrag, vil være en sjelden og spennende mulighet for en økonom hvis man er nysgjerrig på hvordan et mediehus drives. På innsiden vil man få alle muligheter til å observere, påvirke og utvikle.

- Jeg er som redaktør opptatt av at alle skal ha en stemme inn i en ledergruppe, og jeg liker å jobbe sammen med folk som kan tall. Vi er helt avhengige av det når vi skal lage gode prognoser, gode budsjett og ikke minst få på plass de redaksjonelle satsingene vi har lyst på, sier Ole Bjørner om viktigheten av den nye stillingen.

Den nye økonomi- og administrasjonssjefen vil også være økonomiansvarlig for Åndalsnes Avis og Driva som inngår i konsernet Romsdals Budstikke.

Ole Bjørner Loe Welde, ansvarlig redaktør i Romsdals Budstikke.

Ole Bjørner Loe Welde, redaktør i Romsdals Budstikke

Super arbeidsplass

- Romsdals Budstikke er en kjempegod arbeidsplass enten man jobber redaksjonelt, i marked eller med økonomi. Du vil finne deg fort til rette og bli tatt godt imot av rause kollegaer som trives i jobbene sine. Mange her ser på folka i Romsdals Budstikke som en del av sin utvidede familie. Og nå gleder hele gjengen seg til å flytte inn i nye lokaler midt i byen, forteller Vera Henriksen, kulturleder og journalist.

Hun er selv innflytter og vil absolutt anbefale folk utenfor regionen å teste ut en veldig fin småby med et rikt kulturliv og stort aktivitetsnivå.

Tett på

- I Molde er man tett på og nær alt – mulighetene for et aktivt friluftsliv, et godt fotballag, Moldejazz og et sentrum som utvikles i en stadig mer urban retning. Men det er nok en liten fordel å være glad i fjord og fjell om man skal bo her, sier Vera med et smil.

Husk lyd!

Bli bedre kjent med de ansatte i Romsdals Budstikke her:

Vil vokse mer

Mediehuset har vært inn i en sterk vekstfase, og har en klar målsetting om å nå 20000 abonnenter som er 2000 opp fra dagens tall. Oppskriften er å bli enda mer digitale, og fortelle historier på en måte som når hele befolkningen og ikke minst de unge i Romsdalen.

Polaris Media

- Romsdals Budstikke er en del av Polaris Media som er et av Skandinavias største mediekonsern. Vi har mange fellesfunksjoner med Polaris, slik at den nye økonomi- og administrasjonssjefen blir en del av et faglig fellesskap som strekker seg lenger en Romsdals Budstikke. Vi mener denne stillingen er svært attraktiv og tror at den som får jobben kommer til å trives både faglig og sosialt, sier ansvarlig redaktør Ole Bjørner Loe Welde.

Om innholdsmarkedsføring

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av innholdsprodusenter i mediehusets annonseavdeling.

Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Annonsørinnhold skal merkes tydelig, så leseren kan oppfatte at innholdet er betalt for og produsert i samarbeid med en annonsør.

© Copyright Polaris Media