Ny Juventus-logo latterliggjort i sosiale medier

fotball

Juventus' nye klubbemblem vekker reaksjoner. I sosiale medier blir storklubben både kritisert og parodiert.

Det italienske mesterlaget offentliggjorde sin nye klubblogo mandag kveld. Den har et langt mer minimalistisk særpreg enn den tradisjonelle.

Emblemet viser en «J» i svart og hvitt formet i et skjold.

Det tok ikke lang tid før logoen ble latterliggjort og parodiert i sosiale medier. Mange Juventus-supportere var også kjapt ute med å vise sin misnøye.

Enkelte parodier sammenligner Juventus-emblemet med en kinesisk bokstav og et gateskilt. Sveriges tidligere tennisstjerne Robin Söderling spøkte med at logoen lignet på hans eget varemerke.

Juventus-logoen på drakten til Paulo Dybala står for fall. Foto: Alessandro Di Marco / AP / NTB scanpix  Foto: Alessandro Di Marco / TT / NTB Scanpix

Juve-president Andrea Agnelli var stolt da den nye profilen ble presentert i Milano mandag kveld.

- Denne logoen er et symbol på Juventus-måten å leve livet på, sa Agnelli.

(©NTB)