Rema 1000 fikk svekket omdømme

Appen Æ får deler av skylda.

Kundeprogrammet Æ ble presentert av innkjøpsdirektør Lars Kristian Lindberg i Rema 1000. Det har ikke slått så veldig godt an. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix

Nyheter

Rema 1000 har fått sitt omdømme svekket sammenlignet med konkurrentene Kiwi og Coop, viser ny undersøkelse. Appen Æ får deler av skylda.

Remas omdømme har falt med 7,3 poeng siden i fjor, ifølge kommunikasjonsbyrået Apelands årlige omdømmeundersøkelse, skriver Dagens Næringsliv. Samtidig har konkurrentene Kiwi og Coop økt med henholdsvis 5,2 og 6,5 poeng i samme undersøkelse.

Kiwi og Coop havner begge i kategorien «fremragende omdømme» ifølge undersøkelsen, mens Rema 1000 havner langt under på lista med et «middels godt omdømme».