Rådgivingsselskapet Kruse Larsen AS trapper opp den digitale rådgivningen, opplyser de i en pressemelding.

Den som skal bidra til dette, er Arve Øverland, som nå er ansatt som seniorrådgiver med spesielt ansvar for digital kommunikasjon.

Fra salt til digitalt

Arve og kona Michal Øverland på Aukra står bak selskapet North Sea Salt Works AS, der produktet Havsnø flaksalt har vakt stor oppmerksomhet. Produktet er finalist til prisen «Årets godbit» under kåringen Det Norske Måltid i november, og brukes i gourmetrestauranter i Norge og Europa, bla a på Noma i København.

Men i den nye jobben i Kristiansund er det altså Øverlands digitale ekspertise som er hovedsaken.

– Arve tilfører oss sterk kompetanse og åpner nye satsningsområder digitalt. Hans kompetanse vil styrke flere av våre kundeforhold, sier daglig leder i Kruse Larsen AS, Jan-Erik Larsen, i pressemeldinga.

Digital erfaring

Fra midten av nittitallet har Arve Øverland hjulpet alt fra gründerforetak til multinasjonale selskaper med digital strategi, kommunikasjon og markedsføring. Han har mange års næringslivserfaring fra USA, er tidligere senior rådgiver i Gambit Hill & Knowlton og leder for Hill & Knowlton Strategies digitale team i Europa.

Arve Øverland har også vært partner i det Oslo-baserte management consulting-firmaet ID Management, før han valgte gründertilværelsen og familiebedriften North Sea Salt Works.

Bok om big data

Øverland er også en aktiv foredragsholder, skribent og forfatter, og står bak utgivelsen av boka «Always On: Digital Strategy in a Big Data World», skriver Kruse Larsen i pressemeldinga.

– Etter noen år som gründer, gleder jeg med til igjen å hjelpe kunder med resultatdrevet rådgivning og digitale problemstillinger. Årene som gründer har gitt meg inspirasjon og ny innsikt i hvordan næringslivet fungerer. Kruse Larsen AS er et meget solid selskap, med dyktige folk, og jeg ser fram til å utfylle kompetansen som finnes der fra før, sier han.